Beinsports1 izle - websporlive.com Beinsports2 izle - websporlive.com Beinsports3 izle - websporlive.com Tivibuspor1 izle - websporlive.com Tivibuspor2 izle - websporlive.com Tivibuspor3 izle - websporlive.com SMARTSPOR (CANLI) izle - websporlive.com Webspor izle,websporlive,webspor,beinsports izle,tivibuspor izle,lig tv izle,maç yayını izle,taraftarium
Cevap Gönder  Konu Gönder 
SIKÇA SORULAN SORULAR
Yazar Mesaj
ihsanunal
Administrator
*******


Mesajlar: 529
Grup: Administrators
Katılım: May 2007
Durum: Çevrimdışı


Mesaj: #1
SIKÇA SORULAN SORULAR

SIKÇA SORULAN SORULAR
Siyah bir ekranda “Disk Okuma Hatası” uyarısı alıyorum ne yapmalıyım?
PC, Öğrenci PC’si ise “Öğrenci Bilgisayarı Kurtarma İşlemi” dokümanındaki yolu izleyerek problemi çözebilirsiniz.

PC Öğretmen PC’si ise “Öğretmen Bilgisayarı Kurtarma İşlemi” dokümanındaki yolu izleyerek problemi çözebilirsiniz.

İdareci ve öğretmenler odasında bulunan PC’ ler öğrenci bilgisayarıdır.

PC devamlı kendini açıp kapıyor(resetliyor), ne yapmalıyım?

PC öğrenci PC ise “Öğrenci Bilgisayarı Kurtarma İşlemi” dokümanındaki yolu izleyerek problemi çözebilirsiniz.

PC öğretmen PC ise “Öğretmen Bilgisayarı Kurtarma İşlemi” dokümanındaki yolu izleyerek problemi çözebilirsiniz.

İdareci ve öğretmenler odasında bulunan PC’ ler öğrenci bilgisayarıdır.

PC açıldıktan bir müddet sonra mavi bir ekran geliyor ve o şekilde kalıyor ne yapmalıyım?

PC öğrenci PC ise “Öğrenci Bilgisayarı Kurtarma İşlemi” dokümanındaki yolu izleyerek problemi çözebilirsiniz.

PC öğretmen PC ise “Öğretmen Bilgisayarı Kurtarma İşlemi” dokümanındaki yolu izleyerek problemi çözebilirsiniz.

İdareci ve öğretmenler odasında bulunan PC’ ler öğrenci bilgisayarıdır.

Siyah bir ekranda “en son yaptığınız değişikilikler nedeni ile sisteminiz başlatılamadı” gibi uyarılar alıyorum ne yapmalıyım?

PC öğrenci PC ise “Öğrenci Bilgisayarı Kurtarma İşlemi” dokümanındaki yolu izleyerek problemi çözebilirsiniz.

PC öğretmen PC ise “Öğretmen Bilgisayarı Kurtarma İşlemi” dokümanındaki yolu izleyerek problemi çözebilirsiniz.

İdareci ve öğretmenler odasında bulunan PC’ ler öğrenci bilgisayarıdır.



Siyah bir ekranda sol üst kısımda sadece yanıp sönen bir imleç var ne yapmalıyım?

Bunun nedeni kasanızın içerisinde bulunan güvenlik kartının bulunduğu slottan oynaması veya harddisk’in anakart veya disk üzerindeki kablosunun çıkması olabilir.

İlk yapmanız gereken; kasanın arkasındaki power düğmesini kapatıp kasanın kapağını açıp güvenlik kartını bulunduğu yerden çıkarıp, bilgisayarı yeniden açın, ekrana görüntü gelecektir, eğer PC sorunsuz bir şekilde çalışır ise PC’yi kapatıp ve arkasındaki power düğmesini 0 konumuna getiriniz ve çıkarttığınız güvenlik kartını yerine takınız.

Eğer güvenlik kartını çıkartıp PC’yi açtıktan sonra ekrana görüntü geliyor fakat masaüstü ekranı gelimiyor ise aşağıdaki adımları uygulayınız.

PC öğrenci PC’si ise “Vestel öğrenci bilgisayarı kurtarma işlemi” dokümanındaki yolu izleyerek problemi çözebilirsiniz.

PC öğretmen PC’si ise “Vestel öğretmen bilgisayarı kurtarma işlemi” dokümanındaki yolu izleyerek problemi çözebilirsiniz.

İdareci ve öğretmenler odasında bulunan PC’ler öğrenci bilgisayarıdır.

Eğer bu işlemleri yaptıktan sonra yine problem çözülmüyor ise HDD veya Mainboard zarar görmüş ve değişmesi gerekmektedir. Bu nedenle, Probil teknik servisinde onarılması ile sorun çözülecektir. Bu işlemin en hızlı bir şekilde yapılabilmesi için PC’yi varsa orijinal yoksa sağlam bir şekilde paketleyip bir etiketin üzerine arızasını yazıp kasanın üzerine yapıştırıp, en yakın ARAS KARGO şubesini çağırıp ÜCRETSİZ (kargo bedeli Probil tarafından karşılanacaktır) bir şekilde servis merkezine gönderebilirsiniz. Sevis merkezine PC ulaştıktan sonra en geç 9 gün sonra aynı şekilde ücretsiz bir şekilde kargo ile okulunuza gönderilecektir.

Monitör ve projeksiyondan aynı anda görüntü alamıyorum ne yapmalıyım?

Monitörün kablosu kasanın arkasındaki mavi girişe, projeksiyonun kablosu ise kasanın arkasındaki DVI dönüştürücüye takılı olmalıdır. Kablo yerleri doğru ise ;

PC Vestel ise “Vestel öğretmen bilgisayarı projeksiyondan görüntü alma işlemi” dokümanında yazılı olan adımları uygulayınız.

PC Exper ise “Exper öğretmen bilgisayarı projeksiyondan görüntü alma işlemi” dokümanında yazılı olan işlemleri uygulayınız.



İzlediğim video, film, MPEG dosyalarını monitörde görüyorum fakat projeksiyonda göremiyorum ne yapmalıyım?

Bu problemi ekran kartınızda yapmanız gereken ufak bir ayar ile çözebilirsiniz...

PC Vestel ise “Vestel öğretmen bilgisayarı vcd ayarları ”dokümanında yazılı olan adımları uygulayınız.

PC Exper ise “Exper öğretmen bilgisayarı vcd ayarları” dokümanında yazılı olan işlemleri uygulayınız.

PC sürekli kendini güncelleştiriyor ve kendini yeniden başlatıyor ne yapmalıyım?

Bunun nedeni PC’lerin içerisinde öğrencilerin sistem üzerinde yaptığı değişiklikleri kayıt etmemesi için bir güvenlik kartı takılıdır, bunun için PC yaptığı güncelleştirmeleri kaydetse bile ilk yeniden başlatmada bu otomatik olarak siliniyor.Bunun için en az haftada bir kere güvenlik kartını pasif hale getirip gerekli Windows ve Norton güncelleştirmelerini mutlaka yapmalısınız.

Güvenlik kartını nasıl pasif hale getireceğim?

Bilgisayarınız açılırken gelen 3sn süren ekran görüntüsünde, Ctrl tuşu ile birlikte Home tuşuna basıp çıkan ekrana yönetici şifrenizi girmelisiniz. Şifreyi girdikten sonra çıkan ekrandan C’nin üzerindeki tik işaretini kaldırmalısınız. Bu şekilde yaptıktan sonra Harddisk üzerinde yaptığınız tüm değişiklikler kayıt olacaktır.

İdareci, öğrenci, öğretmen bilgisayarlarına kaydettiğim dosyalar bilgisayar yeniden başlayınca siliniyor.

Bunun nedeni bildiğiniz gibi PC’ lerin içerisinde öğrencilerin sistem üzerinde yaptığı değişikliklerin kayıt olmaması için bir güvenlik kartı takılıdır. Eğer dosyaları kaydetmek ve/veya program kurmak istiyorsanız ilk önce güvenlik kartını pasif hale getirmelisiniz.

Samsung printer’dan yüksek ve rahatsız edici bir ses geliyor ve çıktı alamıyorum ne yapmalıyım?

Printer’ ın ön kısmında ve arka kısmında bulunan kapakları açıp, kağıt sıkışıp sıkışmadığını kontrol edin, eğer sıkışmış kağıt var ise dikkatlice çıkarın.

Okulunuza bırakılan yedek toner ile printerın içerisinde bulunan toneri değiştiriniz.

Eğer bu işlemleri yaptıktan sonra yine problem çözülmüyor ise Printer’ın Probil teknik servisinde onarımının yapılması gerekmektedir . Bu işlemin en hızlı bir şekilde yapılabilmesi için printer’ ı varsa orijinal ambalajı yoksa güvenli bir şekilde paketleyip, bir etiketin üzerine arızasını yazıp printer’ın üzerine yapıştırıp, en yakın ARAS KARGO şubesini çağırıp ÜCRETSİZ (kargo bedeli Probil tarafından karşılanacaktır) bir şekilde servis merkezimize göndermelisiniz. Servis merkezimize printer ulaştıktan sonra en geç 9 gün içerisinde firmamız teknik servisinde bakımı yapılıp aynı şekilde ücretsiz bir şekilde kargo ile okulunuza gönderilecektir.



Printer’ı servise gönderirken mutlaka üzerinde toneri ile birlikte gönderiniz.

Projeksiyonu açtığım zaman mavi bir ekranda sadece “searching” yazıyor, monitördeki görüntü projeksiyona gelmiyor.

Monitörün kablosu kasanın arkasındaki mavi girişe, projeksiyonun kablosu ise kasanın arkasındaki DVI dönüştürücüye takılı olmalıdır. Kablo yerleri doğru ise ;

PC Vestel ise “Vestel öğretmen bilgisayarı projeksiyondan görüntü alma işlemi” dokümanında yazılı olan adımları uygulayınız.

PC Exper ise “Exper öğretmen bilgisayarı projeksiyondan görüntü alma işlemi” dokümanında yazılı olan işlemleri uygulayınız.

Projeksiyonum açık fakat tahtaya hiç bir görüntü yansımıyor, ne yapmalıyım?

Eğer projeksiyonunuz açık ve ekrana görüntü gelmiyor, projeksiyon cihazının üzerindeki lamp ışığı yanıyorsa projeksiyon ampulünüzün ömrü bitmiş veya arızalanmıştır. Böyle bir durumla karşılaştığınızda projeksiyon ampulüne üretici firma BENQ tarafından verilen lamba garantisi 6 ay olduğu için, projeksiyon cihazının okula teslim edildiğinde düzenlenen ayniyat makbuzunun düzenleme tarihini kontrol edin, eğer bu tarihe göre 6 aylık süre dolmadı ise bu ampülü üretici firma tarafından garanti dahilinde değiştirebilirsiniz, eğer bu tarihe göre 6 aylık garanti süresi doldu ise lamba değişimi ücretli yapılmak zorunda olacaktır.

Bu lamba değişimi BENQ yurt dışı teknik servisi tarafından yapılmaktadır. İşlemin en hızlı bir şekilde yapılabilmesi için projeksiyonu varsa orijinal yoksa sağlam bir şekilde paketleyip bir etiketin üzerine arızasını yazıp ve projeksiyonun üzerine yapıştırıp, en yakın ARAS KARGO şubesini çağırıp ÜCRETSİZ (kargo bedeli Probil tarafından karşılanacaktır) bir şekilde servis merkezine gönderebilirsiniz. Sevis merkezimize projeksiyon ulaştıktan sonra onarılıp, aynı şekilde ücretsiz bir şekilde kargo ile okulunuza gönderilecektir. Projeksiyonun onarımı ve/veya değişimi 10 iş günü içinde gerçekleştirilecektir.

Monitörden görüntü alamıyorum, pembeleşme ve renk kaymaları var ne yapmalıyım?

Böyle bir durumda yapmanız gereken şey, ilk olarak arızanın monitörden mi yoksa PC denmi kaynaklandığını anlamak olmalıdır. Bunun için, monitörü başka bir pc’de deneyerek problemin devam etmesi durumunda ve monitörün arızalı olduğunu tespit etmiş iseniz,

Monitörün tüpünde arıza olduğu anlaşılmaktadır. Firmamız teknik servisinde onarımının yapılması gerekmektedir. Bu işlemin en hızlı bir şekilde yapılabilmesi için monitörü varsa orijinal yoksa sağlam bir şekilde paketleyip bir etiketin üzerine arızasını yazıp monitörün üzerine yapıştırıp, en yakın ARAS KARGO (kargo bedeli Probil tarafından karşılanacaktır) şubesini çağırıp ÜCRETSİZ bir şekilde servis merkezimize göndermelisiniz. Servis merkezimize monitör ulaştıktan sonra en geç 9 gün içerisinde ücretsiz bir şekilde kargo ile okulunuza gönderilecektir.



Günde 4-5 sefer elektrik sigortaları atıyor ne yapmalıyım?

BU KURULAN SİSTEM MUTLAKA KARARLI BİR ELEKTRİK AKIMI İLE ÇALIŞTIRILMALIDIR.

Bildiğiniz gibi sistemde bir kaçak akım rölesi mevcuttur, bu kaçak akım rölesinin çalışma prensibi düzenli gelen elektrik akımında herhangi bir nedenle fazla akım çekilirse; devreye girer ve sigorta atar ( Kurulan sisteme takılan 21 PC, 1 printer ve 1 projeksiyon haricinde sonradan bir başka cihaz eklenmiş ise, bu sadece sınıf için değil idareci odası ve öğretmenler odası içinde geçerlidir)

Kaçak akım rölesi, küçük yaşta çocuklarımızın kullanacağı düşünüldüğü için parmaklarını yanlışlıkla elektrik prizlerine soktuğu zaman atacak şekilde planlanmıştır.Yani çok hassas ve düzenli elektrik akımı gelmesi üzerine kurulmuş bir sistemdir.

Sisteme gelen elektrik akımı düzenli değil ise yine sigorta (kaçak akım rölesi) atacaktır, bunun için sisteme mutlaka elektrik voltajını düzenleyici 3 faz 10kw bir regülatör takılmasını önermekteyiz.. Aksi taktirde kaçak akım rolesini değiştirseniz bile, bir müddet sonra elektrik voltajı sisteme düzenli ve sabit bir değer ile gelmediği sürece sigortalar atacaktır.

Sigortaları amper değeri daha yüksek başka bir sigorta ile değiştirsek problem çözülmez mi?

Evet, bir süre içinde olsa problem giderilecektir, fakat bu seferde ilk gelen yüksek voltajda cihazların güç kaynakları arızalanacaktır. Bu nedenle önermiyoruz.

Internete giremiyorum, ne yapmalıyım?

Bu proje kapsamında, Türk Telekom kaynaklı erişim problemlerinee destek verilmemektedir.

Sınıfta veya öğretmenler odasında bulunan switch’in hiç bir ışığı yanmıyor ne yapmalıyım?

Switch’e gelen elektrik kablosunu kontrol edin, mümkünse elektrik olduğuna emin olduğunuz bir prizden elektik alarak switch’e takın.

Eğer bu işlemleri yaptıktan sonra yine problem çözülmüyor ise, switch’in güç kaynağı arızalandığı anlaşılmaktadır. Probil teknik servisinde onarımının yapılması gerekmektedir. Bu işlemin en hızlı bir şekilde yapılabilmesi için switch’i varsa orijinal yoksa sağlam bir şekilde paketleyip bir etiketin üzerine arızasını yazıp switch’in üzerine yapıştırıp, en yakın ARAS KARGO şubesini çağırıp ÜCRETSİZ (kargo bedeli Probil tarafından karşılanacaktır) bir şekilde servis merkezimize göndermelisiniz. Servis merkezimize switch ulaştıktan sonra en geç 9 gün içerisinde firmamız teknik servisinde bakımı yapılıp aynı şekilde ücretsiz bir şekilde kargo ile okulunuza gönderilecektir.



Bilgisayarı imaj DVD’leri ile yükledim, şimdi printerdan çıktı alamıyorum ne yapmalıyım.

Samsung printer ayar dokümanında bulunan dosyada yazılı olan adımları izleyerek problemi çözebilirsiniz.

Eklenecek Notlar:

Cihazınızı servisimize göndermeden önce, mutlaka okulunuzun ismini sağ tarafta dokümanlar başlığı altında bulunan okul listesinden bulunuz. Eğer okulunuzun ismi listede yer almıyor ise sınıfınız Probil A.Ş tarafından kurulmamış demektir.

Cihazlarınızı servise gönderirken mutlaka bir etiketin üzerine arızasını yazarak cihazın üzerine yapıştırınız.


"Büyük beyinler fikirleri, orta beyinler olaylari, küçük beyinler ise kisileri konusur."   HYMAN RICKOVER      "Öyle horozlar vardir ki, öttükleri için günesin dogdugunu sanirlar."   H.DUNANT
20-09-2007 03:16 PM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Cevap Gönder  Konu Gönder 

Yazdırılabilir Bir Versiyon Görüntüle
Bu Konuyu Bir Arkadaşına Gönder
Bu Konuya Üye Ol | Konuyu Favorilerime Ekle

Forum Geçişi
Forum istatistikleri
En Cok Görüntülenen KonularEn Cok cevaplanan KonularEn Son Cevaplan KonularSon konularEn Cok Mesaj Yazan ÜyeBugün En Cok Mesaj YazanlarEn Yeni üyelerEn Cok Görüntülenen ForumEn Cok İtibar Puanı Olan Üye
(66413 Görüntülemeler)

(53773 Görüntülemeler)

(38239 Görüntülemeler)

(31041 Görüntülemeler)

(29839 Görüntülemeler)

(178 Yanıtlar)

(143 Yanıtlar)

(127 Yanıtlar)

(78 Yanıtlar)

(64 Yanıtlar)

(12217 Konular ve 12320 Mesajlar)

(1174 Konular ve 1784 Mesajlar)

(866 Konular ve 881 Mesajlar)

(680 Konular ve 832 Mesajlar)

(687 Konular ve 749 Mesajlar)